Ondersteuning op maat

De wijze waarop MC Business Support zaken benadert, is ontstaan uit jarenlange werkervaring binnen diverse bedrijfsculturen. Een verscheidenheid aan taken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden heeft ervoor gezorgd, dat MC Business Support u kan ondersteunen bij secretariële, coördinerende, administratieve, organisatorische en commerciële werkzaamheden.

Officemanagement
Management & Organisatie
Ondersteunen/adviseren van de manager bij de agendabepaling en de samenwerking met medewerkers om gezamenlijk de organisatiedoelen te bereiken.
Management van supportprocessen:

  • Opzetten secretariaat
  • Inrichten/herinrichten secretariële/administratieve processen
  • Opstellen handleiding secretariële/administratieve processen
  • Communicatie en Public Relations
  • Nieuwsbrieven/rapporten opstellen
  • Presentaties vormgeven
  • Huisstijlbeheer
  • Relatiebeheer
  • Organiseren personeelsbijeenkomsten / seminars / congressen / evenementen / partijen
  • Personeel & Organisatie

Ondersteunen/adviseren van de manager bij de uitvoering van een juiste HR-strategie: hoe neem je de beste mensen aan en hoe houd je ze vast, hoe je werknemers billijk beloont, hen traint en ontwikkelt, en hoe je de diversiteit van je personeel benut om concurrentievoordeel te halen.

 

Projectondersteuning
Projectsecretariaat
Binnen een projectorganisatie is de inzet van mensen en middelen separaat van de gangbare organisatie ingericht. Het projectdoel is gericht op het realiseren van een specifieke opdracht binnen een bepaalde tijd en budget. Vaak is er sprake van een eigen communicatieplan, financiële en personeelsadministratie. Dat maakt de rol van een projectondersteuner breder en ook uitdagender. De projectondersteuner zorgt ervoor dat de projectmanager en het projectteam op de juiste manier gefaciliteerd worden, zodat gezamenlijk het projectdoel binnen de geplande tijd en budget behaald wordt.


Secretariële werkzaamheden
Alle voorkomende secretariële en administratieve werkzaamheden, waaronder:

  • Ondersteunen, voorbereiden en organiseren van het werk van de manager
  • Redigeren/vormgeven teksten rapportages/offertes/algemene correspondentie
  • Vergaderingen voorbereiden/notuleren/uitwerken/nazorg
  • Agendabeheer
  • Voeren dagelijkse leden- en/of financiële administratie

 

Financieel/administratieve werkzaamheden

  • Debiteuren- en crediteurenbeheer
  • Facturatie
  • Data entry en het ordenen van administratieve processen
  • Het opstellen van financiële verslagen aan management en/of bestuur